úterý 3. června 2014

Zázvorový likér

Ahoj všem,
první článek sice původně měl být trošičku jiný, ale stejně bych se dříve či později k tomuto receptu, který vám dnes představím, dostala. A o čem že je řeč? Přeci o domácím zázvorovém likéru. Mňam...


Jelikož jsem nemocná, rozhodla jsem se pro přípravu tohoto zaručeného domácího léku! Pro přípravu budeme potřebovat tyto suroviny:
  • čerstvý zázvor - přibližně 125-150 g, záleží na vaší chuti
  • 125 g medu
  • 0,5 l slivovice (možno i vodka)
  • 1 citron
Zázvor si oloupeme a nastrouháme na jemno, lépe tak pustí aroma a chuť, poté vložím do hrnce, přidám slivovici, med a citron. Pokud máte chemicky neošetřovaný citon můžete jej pouze omýt, nakrájet na kolečka a přidat. Já bohužel sehnala pouze klasický, tak jsem si kůru okrájela a poté přidala ke směsi. Necháme takto louhovat zhruba 3 dny. Lepší je nechat stát v tmavší a chladnější místnosti.

Takto by to mělo vypadat.

Po třech dnech už můžeme přecedit, slít a naplnit zpět do lahve. Přestože nejsem velký fanoušek tvrdého alkoholu, obzvlášť ne slivovice, tak mi tento likér velmi chutná. Zázvor s medem tomu všemu dodá velmi příjemnou a kupodivu i jemnější chuť.

Přeji dobrou chuť!

A co vy, jaký je váš zaručený lék na nachlazení? Zkoušeli jste už někdy nějaký podobný recept? Dejte mi vědět do komentářů!

Žádné komentáře:

Okomentovat