středa 11. června 2014

Kouzelná šalvěj

Dobré ráno všem,
dnes se u mě na blogu můžete inspirovat jedním velmi jednoduchým, ale zato vynikajícím receptem ze šalvěje.


Šalvěj lékařskou mám doma již několik let, ale nikdy mě nenapadlo ji využít jinak než na odvaz z listů. Takto upravenou jsem používala vždy, když mě začínalo bolet v krku či jsem měla afty.  Během pár hodin bolení v krku povolilo a afty se krásně zatáhly a bylo téměř po problému. 

Šalvěj se ale také hojně využívá v kychyni jako koření, já osobně jsem vyzkoušela poměrně nedávno přidat snítek této bylinky k pečenému masu a velmi nám tato variace chutnala. 

Šalvěj lékařská má antioxidační a antimikrobiální učinky. V medicíně je bylinka ceněná také pro schopnost potlačení bolesti v krku, proti nadměrnému pocení, pomáhá i při bolesti břicha a žaludku.  Ovšem setkáme se i s druhy šalvějí, které mají pouze dekorační účinky a budou nám "pouze" zkrášlovat zahrádku.

Tak pojďme tedy k dnešnímu receptu, což je recept na šalvějový sirup. Příprava je jednoduchá, zvládne ji opravdu každý. Začneme sběrem listů, budeme potřebovat zhruba dvě plné hrsti. Listy omyjeme a necháme den luhovat v litru převařené vody. Přidáme nakrájený citrón a uložíme do chladna.


Následující den vše scedíme, přidáme šťávu ze dvou citonů a 1 kg cukru. Pomalu zahříváme a neustále mícháme, jakmile nastane bod varu, necháme převařit zhruba minutu a odstavíme. Ještě teplé plníme do sklenic.Zde už můžete vidět můj výsledek. 


 Sirup je vynikající s ledem, citronem (či limetkou) a mátou jako letní osvěžující nápoj. Nebo také můžeme konzumovat po lžičkách, když nás trápí nachlazení a bolest v krku.

Doufám, že se vám dnešní recept líbil a dejte mi vědět, jestli i vy doma připravujete sirupy a popřípadě jaké.

Žádné komentáře:

Okomentovat