úterý 3. června 2014

Pomerančový džem

Ahoj,
dnes vám přináším článek na téma marmelády. Zavařuji sice již nějaký ten pátek, ale až před pár dny jsem zkusila něco jiného, pro mě neokoukaného - pomerančovou marmeládu. 


První pomerančovou marmeládu jsem ochutnala před pár lety, když jsem byla v Anglii a kde byla v mé rodině součástí každodenní snídaně. Moc jsem si ji oblíbila a přivezla pár skleniček také domů. Časem ale zásoby došly a já se vydala do supermarketu pořídit tuto mňamku. I přestože jsem koupila kvalitní, s vysokým podílem ovoce, nebylo to prostě ono a chuť mě rázem přešla.

Před pár dny jsem ale projížděla nějaké tipy na vaření a zavařování a našla jeden perfektní recept na tento domácí pomerančový džem. Ihned jsem na něj dostala chuť a běžela tedy do obchodu pro pomeranče.

K přípravě je zapotřebí:
  • 1 kg oloupaných pomerančů 
  • želírovací cukr (já měla poměr 1:1)
  • šťáva z jednoho většího citronu
Pomeranče nejprve zbavíme kůry a následně i bílých vláken, nakrájíme na jemno a vložíme do hrnce. Přidáme šťávu z citronu a necháme chvíli povařit. Já jsem poté použila tyčový mixér a mírně rozmixovala. Nechtěla jsem klasickou marmeládu, ale spíše džem s většími kousky ovoce. Poté stačí přidat cukr a povařit. Finálním krokem je plnění do připravených skleniček. Ještě zbývá skleničky otočit dnem vzhůru a hurá, džem je hotov! Já z toho množství naplnila 5 menších skleniček. 

Ještě ten den jsme ochutnávali a opravdu se povedla. I přesto, že jsem dala pouze 1/2 kg cukru, namísto uváděného 1 kg, byla slaďoučká a prostě perfektní. Já osobně miluji džemy a marmelády nejen na pečivo, ale i do bílého jogurtu.

A zde už můžete vidět můj výsledek:



A co vy a džemy, popř. marmelády, připravujete domácí? Nebo jste spíše zastánci supermarketových produktů?

Inspiraci na tuto marmeládu jsem čerpala na blogu Jedlíkovo vaření.


Žádné komentáře:

Okomentovat